Aydındere Haber Giresun Haber Karadeniz Haber

Büyüt
Küçült
İHHdan Ramazan Kolisi
İnsan Hak ve Hürriyetleri (İHH) İnsani Yardım Vakfı, Giresun'da da İHH Gönüllü İrtibat Bürosu kurdu

İHH'dan Ramazan Kolisi Kampanyası

İnsan Hak ve Hürriyetleri (İHH) İnsani Yardım Vakfı, Giresun'da da İHH Gönüllü İrtibat Bürosu kurdu. Türkiye’nin bütün illerinde ihtiyaç sahiplerine yardımlar ulaştıran Vakıf, dünya çağında da 140’ın üzerinde ülkede din, dil, ırk ve renk ayrımı yapmadan yardım faaliyetlerini sürdürüyor.

Yaklaşık 2 hafta önce açılan Giresun İHH Gönüllü İrtibat Bürosu’ndan yapılan açıklamada yaklaşan Ramazan ayı sebebi ile Giresun’daki ilk faaliyetlerini ‘Ramazan Kumanyası’ yardımı ile başlattıklarını belirttiler. Giresun İHH İrtibat Bürosu’ndan yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:

“İHH İnsani Yardım Vakfı, 1992 yılında faaliyete geçti. İlk günden bugüne savaşlar, doğal afetler, göçler ve yoksulluk sebebi ile zor durumda kalmış tüm insanlara yardım etmek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Bu yardımları ulaştırırken ölçümüz sadece gerçekten ihtiyaç sahibi olması. Bazı çevreler tarafından İHH’nın sadece Müslümanların yardımına koştuğu söyleniyor ama bizim yardım çalışmalarımızı tarafsız gözle izleselerdi kişinin dini, dili, ırkı ve rengi ne olursa olsun sadece insan olduğu için yardıma koştuğumuzu göreceklerdi.

Kurban bayramında Giresun’da bir yardım  çalışması yapacağız. Önümüzde ramazan ayı var. Ramazan kolisi çalışması yapıyoruz. Yardım etmek isteyen Giresunlu hayırseverler 60 TL’ye bir Ramazan kolisi yardımı yaparak ihtiyaç sahibi Giresunlu bir ailenin gıda ihtiyacına destek olabilirler. Bu ihtiyaç sahibi kişileri tespit ederken de çok titiz bir çalışma yapıyoruz. Bir referansın üzerine başka bir kanaldan başka bir kişinin referansını alıyoruz. Bu da yetmiyor, bunun üzerine mahalle muhtarı ile bizzat görüşme yapıyoruz. Ayrıca ihtiyaç sahibini onun anlamayacağı ve rahatsız olmayacağı şekilde kendi gözümüzle bir kez daha kontrol ederek gerçekten ihtiyaç sahibi olduğuna kanaat getirirsek ondan sonra sürpriz bir ziyaret ile evine misafir oluyor ve Ramazan kolisi yardımını  kendi ellerimizle ulaştırıyoruz. Bu sene yaklaşık 270 Ramazan kolisi dağıtmayı planlıyoruz.

Yetim çocuklara yardım kampanyamız var. 16 yaşından küçük ve babası vefat etmiş yetim çocuklara yardım çalışmaları yapıyoruz. Aylık 70 TL, senelik de 840 TL vererek bir yetim çocuğa koruyucu annelik ve babalık yapabilirsiniz. Senede 1 ya da 2 kere baktığınız yetimlerle bir araya gelerek baktığınız çocuğu kendi gözlerinizle görebiliyorsunuz. Bu şekilde 15 binin üzerinde yetime yardım ulaştırıyoruz. Bu yetimler Türkiye’de olduğu kadar 140’ın üzerinde diğer dünya ülkelerinde yaşıyor.

Giresun’daki esnaflara Mavi Marmara Gemisi’nin kumbara şeklinde maketlerinden dağıttık. Bu şekilde de yardım toplamaya başladık. Bu kumbaralara yardımları bekliyoruz.

Katarakt ameliyatı yardımı  yapıyoruz. 120 TL bağışta bulunan yardımsever, ihtiyaç sahibi bir kişinin yeniden görmesine vesile oluyor. Özellikle bazı  Afrika ülkelerinde katarakt rahatsızlığı kronik olarak çok sayıda insanda görülüyor ve bu şekilde ihtiyaç sahibi çok insan var. 120 TL ile katarakt ameliyatını çok ucuz bulanlar olabilir. Çünkü bu ameliyat oldukça pahalı. Bu noktada da hayırsever doktorlarımız hiçbir ücret talep etmeden bu ameliyata giriyorlar. Bu ameliyatın video görüntüsü de kaydediliyor ve yardımı yapan kişiye hediye ediliyor. Böylece yardım ettiği kişinin görmeye başladığını izleme imkânı bularak mutluluğu artıyor. Kurduğumuz çadırlarda küçük bir hastane kurarak hizmet veriyoruz.

Su kuyusu açarak, susuz kalmış insanlara yardım ulaştırıyoruz. Şu anda dünya çapında 1200 su kuyusu açtık. Kuyu açma işinde de yardımseverler gönüllü bir şekilde bu kuyuların açılması işinde çalışıyorlar.

Libya, Mısır ve Suriye’deki toplumsal olaylardan dolayı göçler meydana geldi. Biz de mülteci kampları  kurarak bu insanların yardımına koşuyoruz. Yiyecek yardımının  yanısıra çocuklara oyuncak da götürdük. Çünkü çocukların gıda kadar oyuncağa da ihtiyacı var. Biz de Suriye’den göçen ailelerin çocukları için oyuncak götürdük. Yurtlarından göçen bu aileler için çadırlar kurduk. Önümüzdeki dönemde prefabrik konut yardımı yapmayı düşünüyoruz.

Ülkemizin dışında bir felaket olduğunda bilgilendirme çalışmaları yapıyoruz. Mesela Filistin’deki katliamı anlatan bir fotoğraf sergisi açmıştık. Ya da sokaklara astığımız afişlerle bilgilendirme yapıyoruz. Bu sayede halkımıza bilgilendirme yapıyoruz.

Gittiğimiz her yerde, kurduğumuz çadırların  üzerlerine ve tesislerin önlerine Türk Bayrağı asıyoruz. Türk bayrağını gören insanlar; ‘Osmanlı yardımımıza geldi’  diyorlar. Bu sayede ülkemizin bu insanların gözündeki itibarını  yükseltmiş oluyoruz. Bu yardım ettiğimiz insanlar ve çocukları  gelecekte Türkiye hakkında çok güzel düşüncelere sahip oluyorlar. Yani bu yardımları yaparken, ülkemize de dost kazandırmış oluyoruz. Ayrıca Türkiye’nin bölgemizdeki itibarı artıyor. Bu bölgelerdeki ülkelerde bir olay olduğunda; ‘Acaba Türkiye bu konuda ne diyecek?’ diye gözler Türkiye’nin üzerine çevriliyor. İHH İnsani Yardım Vakfı’nın çalışmaları da buna katkı sağlıyor.

Tüm Giresunlulardan her çeşit yardım bekliyoruz. Mesela Ramazan kolisini ihtiyaç sahibine ulaştırmak için aracını tahsis edebilecek yardımseverlere ihtiyacımız var. Ya da bu kolileri taşıyacak kişilere ihtiyacımız olacak. Her çeşit yardıma ihtiyacımız var. Nakit para yardımı yaparak Ramazan kolisi kampanyamıza destek olmak isteyenler İHH Giresun Gönüllüsü  Ahmet Kömerik ile (0454) 201 00 86 nolu büro telefonumuzdan ya da 0534 419 02 25 nolu cep telefonundan irtibata geçebilirler. Arzu eden Giresunlular ise Hacı Siyam Mahallesi İnönü Caddesi Cemalettin Bey İşhanı No: 8 Kat: 2 D: 5 Mal Pazarı Mevkiindeki büromuzu ziyaret etmelerini bekliyoruz.”

Haber: Fatma Uğurlu

Etiketler :
İsim Soyisim :
E-Mail :
UYARI : Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
Uyarı
Son Yorumlar
Deftere Yaz
Ziyaretçi Defteri
Düşünce ve Önerilerinizi bizimle paylaşın.
1. LİG PUAN DURUMU
Foother
SOSYAL MEDYA
Facebook Twitter RSS Sitemap
"Aydındere Haber Giresun Haber Karadeniz Haber | https://aydindere.com/"   Tum Hakları Saklıdır. © 2023 - 2024
Her hakkı saklıdır. Aydindere.com kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz. Haberlere yazılan yorumlardan kullanıcılar, köşe yazılarından ise yazarları sorumludur. Copyright © 2009 Sosyal Medya Uzmanı Gazeteler sanalbasin.com üyesidir